Ritualul de dimineață

Zilele perfecte, încep întotdeauna cu dimineți reușite!

„Ai 15 minute pentru tine în fiecare zi?” – este o întrebare simplă, dar care îți va arăta dacă este prezent echilibrul în viața ta! 15 minute poate să însemne foarte puțin, însă dacă nu le faci loc în programul tău, atunci înseamnă la fel de mult ca 3 ore pe zi.

Viaţa emoţională este un rezultat al felului în care ne organizăm timpul. Felul cum gândești, felul în care te mişti au impact asupra felului în care te simţi.

Pentru aceasta e nevoie să-ți creezi RITUALUL DE DIMINEAȚĂ! Am selectat 5 acțiuni care, urmate zilnic, te vor ajuta cu siguranță să aduci bucuria în viața ta.

1. Trezește-te când ceasul sună. Fiecare amânare de 10 min. duce la epuizarea creierului, care primește comandă să doarmă și, … se întrerupe ciclul somnului, ca urmare te trezești cu senzația de oboseală.

Somnul suficient – este un fapt evident, dar mulți îl neglijează. Somnul este cea mai bună reîncărcare pentru corpul nostru. Dacă vrei să te ridici plin de energie, trebuie să te culci devreme! Se recomandă să dormim 7,5-8 ore pentru a ne recupera.

Dacă dormim suficient, aducem o contribuție neprețuită la banca noastră de sănătate și frumusețe. Știați că, un somn profund scapă pielea de erupții cutanate, previne căderea părului și părul sur, întărește unghiile și previne creșterea în greutate?!

2. Fă mișcare: exercițiile fizice făcute cu o anumită intensitate și pe o anumită perioadă de timp eliberează endorfine, hormoni care îți dau o stare de bine. Pentru a trezi ușor corpul și a-i da un impuls de vigoare și energie, nu există o cale mai bună decât aceste câteva exerciții simple.

  1. Îți recomandăm să începi cu întinderea corpului. Ai văzut cum pisica sau câinele se trezesc! Este un exercițiu benefic care ajută la menținerea flexibilității coloanei vertebrale. Întindeți-vă astfel încât să simțiți fiecare deget de la mâini și de la picioare, fiecare parte a corpului. Așa trezim toți mușchii, le dăm un semnal că a venit o nouă zi și îi pregătim pentru activitate.
  2. Stând întinsă pe spate, lucrează activ cu laba piciorului: mai întâi, către dvs. – departe de voi de 10 ori, apoi în cerc – de 10 ori în fiecare direcție.
  3. Răsucirea – alt exercițiu benefic, care trezește sistemul digestiv și conștiința mentală. Întinsă pe spate și întinzând brațele în lateral, îndoiți piciorul stâng la genunchi și aduceți genunchiul în spatele coapsei drepte (piciorul drept drept). Întoarceți capul spre stânga și priviți la mâna stângă. Apoi repetați de cealaltă parte.
  4. Poziția copilului fericit – întinsă pe spate, îndoiți ambele picioare și trageți-le spre burtă, apoi dezdoiți-le, coborând picioarele larg desfăcute pe ambele părți ale corpului. Mâinile țin picioarele și apasă ușor pe ele cu greutatea lor. NU uitați să zâmbiți.

Această listă o poți completa cu diverse exerciții care, atât te vor destinde, cât și te vor energiza pentru toată ziua.

Sugestie: Compară două dimineți, una în care nu faci mișcare și una în care faci. Vei simți diferența pe pielea ta!

3. Meditează câteva minute. Meditația ne curăță mintea de scopuri inutile și superficiale, ne permite să ne auzim propriul EU: gândurile și dorințele noastre adevărate. Astfel,  focusează-ți atenția pe un singur lucru. Pe propria respirație. Pe o melodie relaxantă. Pe gândurile care plutesc prin mintea ta. Câteva minute de meditație te ajută să îți limpezești mintea și să fii mai împăcat cu tine însuți.

Pentru a face meditația îți propunem să ocupi o poziție șezândă, spatele drept, lăsăm mâinile relaxate pe genunchi și închizi ochii.

  • ne ascultăm respirația calmă. Concentrează atenția pe respirație, observă cum aerul intră și iese. Inspiri, pauză, expiri (4-4-6 sec.)
  • concentrează atenția pe gânduri. Nu încerca să le controlezi, ci doar le observi.
  • din nou asculți respirația. În timp ce inspiri, țineți respirația timp de 4-5 secunde, expiră și din nou ține respirația timp de 4-5 secunde.
  • după 6-7 cicluri de reținere a respirației, revenim din nou la respirația obișnuită calmă.
  • la expirație cobori capul, iar cu inhalarea ridici capul și deschide ochii.
  • observă schimbările în conștiință și senzațiile.

4. Zâmbește și fii pozitivă.

Atunci când faci exercițiile fizice, când mergi la baie, când te machiezi – zâmbește ție! Observă cum fața ta se luminează, cum ochii încep să strălucească.

Pentru a te ajuta puțin și a accelera lansarea pozitivului, amintește-ți ceva bun care te așteaptă în această zi. Poate fi orice: o întâlnire mult așteptată cu o prietenă, lansarea proiectului, o rețetă nouă pentru salată sau o cină festivă seara… În general, tot ceea ce te umple de gânduri plăcute. Fii recunoscătoare, mulțumește Universului că ești sănătoasă, că ai serviciu, că copiii au succese, că părinții fac glume etc. Dimineața este un moment minunat pentru a practica recunoștința, pentru a spune mulțumesc vieții noastre!

5. Planifică ziua. Atunci când știi ce ai de făcut, ai o direcție. E bine să planifici în linii mari ce anume îți propui pentru ziua respectivă. Lista To do este o listă cu taskuri importante sau cu ceea ce-ți propui să realizezi, ea te ghidează. Ziua este câștigată din start, decât dacă ai fi petrecut-o la întâmplare. Sugestie: scrie lista pe hârtie și pe măsură ce realizezi câte un task taie.

Ți-a plăcut acest ritual? Care este ritualul tău de dimineață? Care 2-3 acțiuni faci dimineața și ziua ta este mai reușită, mai productivă, mai plină de emoții pozitive? Așteptăm comentariile voastre!

Indiferent care ar fi scopul tău – să fii bogată, să fii renumită, să ai o familie fericită, să faci schimbări majore în câteva domenii ale vieții sau radical să-ți transformi existența – fără echilibru interior, fără echilibru dintre viața personală și cea profesională nu-ți vei atinge obiectivele, și cu atât mai mult fericirea.

Hal Elrod, autorul cărții „Dimineața miraculoasă” (Miracle morning), afirmă că „prima oră după trezire determină succesul întregii zile și te va ajuta să-ți descoperi potențialul”. În articolul următor vom prezenta cele 6 obiceiuri propuse de Hal Elrod.

Cu drag, echipa Centrului Pozitiv

P.S. În final, putem identifica apriori 3 comportamente la Ritualul de dimineață:

  • Prima categorie vor fi foarte satisfăcuți și vor zice că „Noi deja facem elemente din acest ritual și ne bucurăm de rezultate”!
  • A 2 categorie vor zice că e ceva imposibil: „Dimineața eu nu am timp pentru mine, dar nu încă de acest ritual”.
  • Iar a 3 categorie vor zice că „Nu am timp pentru așa fleacuri”. Ei sunt scepticii și negativii.

Observă pentru tine, dacă zici că ar fi ceva neobișnuit ca eu să am timp dimineața pentru mine – atunci a) gândește-te ce ar trebuie să fie, sau să faci că să dispui de acest timp? b) o sugestie este să te trezești cu 10 min înainte de timpul obișnuit și atunci vei avea timp pentru aceste 5 lucruri, simple, dar importante pentru echilibrul tău emoțional.

Iar dacă ești persoana care susține că nu am timp pentru aceste fleacuri, atunci observă în ultima perioadă a vieții tale cât ești de activ, productiv, fericit?! Dacă în alte perioade ale zilei ai 15-30 min „TIMP PENTRU MINE”, atunci este ok, acesta e stilul tău. Dar dacă demult nu ai timp pentru hobby, pentru a petrece seara timp de calitate cu familia ta, pentru a ieși cu prietenii sau simplu de a savura 10 min o ceașcă de cafea sau ceai, atunci e nevoie să schimbi ceva în modul tău de viață pentru a readuce echilibrul, bucuria de viață, fericirea!

Deci, NU UITA:

  1. Dacă vrei să-ți transformi visele în realitate, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să te trezești. – J.M. Power
  2. Fiecare dimineață este o pânză goală… poate să devină orice îți dorești tu să fie!
  3. „Un singur gând pozitiv dimineața îți poate schimba întreaga zi”.

Serviciile noastre pot fi oferite și on-line. Contactați-ne pentru mai multe detalii.

Articol publicat în categoria Familie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.