Vârsta adolescenței este una dintre cele mai importante etape din viața unei persoane şi reprezintă trecerea de la condiția de copil la cea de adult atât în plan fizic, cât şi în plan psihologic şi social.
Marcată de multiple transformări, conflicte și confuzii, vârsta adolescenței solicită implicarea specialiștilor în susținerea maturizării, în adaptarea tinerilor la noile condiții și sarcini ale vârstei, precum și dezvoltarea noilor competențe socio-emoționale, atât de necesare în perioada dată.
Dezvoltarea competențelor socio-emoționale devine o necesitate a timpului. Prezența competențelor socio-emoționale la adolescenți va asigura buna relaționare și participare socială a lor, toleranța la frustrare, oferind egalitate de șanse, noi abilități de gestionare a situațiilor de stres, abilități de comunicare constructive și empatică în diferite medii, noi performanțe și succese.
Lucrarea se constituie din Introducere, trei capitole, concluzii şi bibliografie.
- În Introducere este fundamentată succint, dar convingător, necesitatea elaborării unei asemenea lucrări.
- În Capitolul I „Particularitățile dezvoltării psihosociale în adolescență” sunt descrise elementele profilului relaţional a adolescentului, printre care cadrul personal, familial, şcolar, social. De asemenea sunt prezentaţi rolul dezvoltării competențelor socio-emoționale pentru viitorul adolescenților, precum și impactul inteligenței sociale și inteligenței sociale în formarea acestor competențe.
Pentru adolescentul contemporan devine primordial dezvoltarea competențelor socio-emoționale. Atitudinea de încredere, cooperarea și comunicarea în grup, empatia față de celălalt, flexibilitatea în relații și în abordarea sarcinilor, înțelegerea și gestionarea emoțiilor stau la baza stabilirii relațiilor interpersonale de calitate. Însușirea acestor abilități de către adolescenți va asigura atât buna relaționare cu anturajul, precum și viitorul lor succes profesional.
- Capitolul II „Programul de dezvoltarea a relațiilor interpersonale și competențelor socio-emoționale la adolescenți” conţine programul de dezvoltare psihologică a relaţiilor interpersonale și competențelor socio-emoționale la adolescenţi. Este un program elaborat respectând particularităţile de vârstă ale elevilor şi principiile de organizare a trainingului. Aici găsiţi cele 17 şedinţe de optimizare a relaţiilor interpersonale la vârsta adolescentă, descrise detaliat cu multiple fișe de lucru.
- În Capitolul al III-lea „Metode de evaluare psihologică a competențelor socio-emoționale și relațiilor interpersonale” sunt oferite zece metode de evaluare psihologică utile în determinarea nivelului de dezvoltare a competențelor sociale, emotivității, inteligenței emoționale, a personalității adolescentului ș.a.
- Bibliografia la lucrare, care include 74 de surse, le va permite cititorilor să consulte sursele ştiinţifice şi metodologice existente la problema în cauză.
Dacă ești director de gimnaziu sau liceu, dacă ești diriginte sau cadru didactic, dacă ești psiholog sau părinte, atunci acest ghid este pentru Tine, pentru a explica mistere vârstei! Un suport real in Adolescență, care pe drept e considerată Vârstă întrebărilor și provocărilor!
RECENZIE 1
Suportul „ADOLESCENȚII: Ghid de dezvoltare a competențelor socio-emoționale” este consacrat soluţionării unei probleme acute – ameliorării relaţiilor interpersonale între adolescenţi, între adolescenţi şi părinţi, profesori, diriginţi.
Meritul lucrării constă în stabilirea că unul dintre mecanismele psihologice de ameliorare a relaţiilor interpersonale în vârsta adolescentă rezidă în parcurgerea consecutivă a următoarelor etape:
- a) autocunoaşterea şi asigurarea cunoaşterii reciproce;
- b) dezvoltarea încrederii în sine şi în celălalt;
- c) dezvoltarea colaborării constructive;
- d) comunicarea pozitivă şi empatică cu semenii, părinţii, pedagogii;
- e) dezvoltarea abilităților de gestionare a emoțiilor și de soluţionare constructivă a situațiilor de stres;
- f) dezvoltarea capacităţii de susţinere a celuilalt la fapte demne.
Afirm cu certitudine, că suportul ştiinţifico-metodologic este binevenit nu numai pentru psihologii şcolari, dar şi pentru diriginţi, cadre didactice, părinţi care interacţionează cu adolescenţii, întrucât el vine din realitatea practică a Serviciului de asistenţă psihologică din instituţiile de învăţământ preuniversitar a mun. Chişinău.
Svetlana RUSNAC, doctor în psihologie, conf.univ.,
Universitatea Liberă Internațională din Moldova
RECENZIE 2
Integrarea tinerilor în viața profesională, socială, precum și familială este imposibilă fără dezvoltarea competențelor socio-emoționale.
Considerăm că prezenta cercetare îşi aduce contribuţia sa în dezvoltarea ştiinţei psihologice prin noile cunoştinţe cu referire la relaţiile interpersonale în adolescenţă și rolul inteligenței emoționale și inteligenței sociale în această vârstă. Dezvoltarea competențelor socio-emoționale devine o necesitate a timpului.
Programul psihologic de dezvoltare personală prezentat oferă actorilor educaționali strategii și tehnici concrete de optimizare a relațiilor interpersonale, precum și exerciții de dezvoltare a competențelor socio-emoționale la adolescenți, atât de necesare în epoca tehnologizării informaționale.
Iulia RACU, doctor habilitat în psihologie, prof.univ.
Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă”
RECENZIE 3
Lucrarea dată este una practică, necesară în sistemul de învăţământ preuniversitar, în activitatea şi comunicarea cu elevii adolescenţi.
În ea găsim informaţii utile cu privire la particularităţile de vârstă, la cadrul relaţional la vârsta adolescentă, recomandări practice pentru profesori şi părinţi în ceea ce priveşte optimizarea relaţiilor interpersonale cu adolescentul.
O deosebită atenţie merită Programul de dezvoltare a relațiilor interpersonale și competențelor socio-emoționale la adolescenți. Susţin că acest Program, fundamentat pe patru principii de bază (încredere, colaborare, gestionare emoții, empatie), a devenit o necesitate în condiţiile actuale de criză, agresivitate, violenţă. Aplicarea ședințelor va contribui la dezvoltarea competențelor socio-emoționale cu ameliorarea relațiilor interpersonale.
Cristina BULAT, master în Management educațional, grad managerial doi,
Directorul IP Liceul Teoretic „Dragoș Vodă”
Modalități de plată
Propunem două modalități: ridicare personală sau livrare prin Poșta Moldovei.
- Achitare în numerar atunci când ridicați comanda (valabil pentru comenzile din Rep. Moldova.)
- Achitare prin transfer bancar (instrucțiunile sunt afișate după plasarea comenzii)
Modalități și costul livrării
Produsul comandat este livrat în localitatea dvs., prin intermediul Poșta
Moldovei, achitând la începutul comanda.
Atenție: După achitare produsul e transmis la poștă în decurs de până la 48 ore.
Poșta Moldovei asigură livrarea în 3-4 zile pe teritoriul Republicii Moldova.
Zile libere: sâmbătă și duminică.
Livrare pe teritoriul Rep. Moldova - 30 MDL
Livrare România - 300 MDL
Recenzii
Nu există recenzii până acum.